Blog M2 IT SOLUTIONS

Czy Ty i Twój biznes nadążacie za nowymi trendami w ecommerce??

W tej chwili najlepszą strategią na rozwój jest inwestowanie w sklep internetowy. Aby zapewnić klientom jak najlepsze wrażenia, sprzedawcy muszą wiedzieć, czego klienci oczekują od ich sklepu w sieci.

Niżej możesz przeczytać o kilku obecnie najważniejszych trendach w ecommerce.

1/ Płatność bezgotówkowa

Płatności bezgotówkowe to obecnie dominująca forma płatności, nie tylko w sieci. Użytkownicy otrzymują co raz więcej aplikacji płatniczych, które łączą się bezpośrednio z kartą kredytową i nie wymagają opłaty transakcyjnej. Konsumenci wolą płacić za zamówienie online za pomocą konta bankowego lub aplikacji płatniczych. Jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ klienci muszą jedynie odebrać paczkę od kuriera czy z paczkomatu. Pomaga im to również uniknąć fizycznego kontaktu z innymi osobami i zmniejszyć ryzyko zarażenia.

2/ Chatbot

Większość stron internetowych oferuje funkcję czatu za pośrednictwem Facebook Messager. Obecnie z Facebooka korzysta ok. 2,6 miliarda osób, co oznacza, że ​​większość użytkowników witryny posiada konto na Facebooku. Chatbot zapewnia kanał komunikacji bezpośrednio na stronie internetowej, w którym konsumenci otrzymują odpowiedź w odpowiednio krótkim czasie. Większość sklepów internetowych posiada skrzynki mailowe lub inne platformy mediów społecznościowych, ale użytkownicy mogą nie być w stanie znaleźć tych informacji i rzadko otrzymują natychmiastową odpowiedź od firmy.

Chatbot umożliwia bezpośrednią konwersację na stronie, a wszelkie wątpliwości kupujących zostają szybko rozwiązane i gwarantuje to większe szanse na udane zakupy w twoim sklepie. 

3/ Integracja z mediami społecznościowymi

W celu lepszego rozwoju sprzedawcy potrzebują również konta na innych platformach społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter… to jedne z najpopularniejszych wyborów. Pojawienie się na różnych platformach pomaga zwiększyć popularność i rozpoznawalność Twojej marki.

Media społecznościowe oferują również usługi reklamowe dzięki czemu sklep może dotrzeć do większej ilości klientów. Zbudowanie sklepu internetowego może być kosztowne, zwłaszcza dla małych firm, więc stworzenie strony na Facebooku lub konta na Instagramie wydaje się idealną opcją. Klienci mogą otrzymywać aktualizacje wydarzeń promocyjnych i przeglądać produkty w sklepie. Wymiary zdjęć na Instagram i Facebook w 2021

4/ Ekologiczny

Co raz więcej osób wybiera bardziej ekologiczny styl życia. Wzorce zakupowe wskazują na bardziej świadomy wybór i zakup produktów przyjaznych dla środowiska. Zrównoważone marki wykazują 5-6krotnie szybsze tempo rozwoju. Postaraj się tworzyć kampanie pokazujące, że środowisko ma dla Ciebie znaczenie. Podczas wysyłki unikaj pakowania w tworzywa sztuczne i postaw na materiały takie jak papier z recyklingu czy tkaniny organiczne. Przejście na „bardziej zielony” wizerunek przyciągnie konsumentów i ochroni środowisko w tym samym czasie. 

5/ Personalizacja

Rozwój Twojego sklepu to nie tylko jakość produktu, ale także obsługa konsumenta. Trudno jest odpowiedzieć na wszystkie wiadomości klientów, zwłaszcza w sezonie sprzedaży, dlatego sprzedawcy zazwyczaj udostępniają funkcję automatycznej wiadomości na stronie. Chociaż pomaga to handlowcom zaoszczędzić czas i wysiłek, dobrze jest, aby wysyłane wiadomości były jak najbardziej spersonalizowane. Klienci mogą czuć się niekomfortowo, gdy wiadomości brzmią jak pisane przez robota. Spróbuj dodać elementy, takie jak imię i nazwisko, aby Twoi konsumenci widzieli w Twoim sklepie sposób myślenia zorientowany na klienta.

6/ Marketing wideo

Kolejnymi trendami w handlu elektronicznym, których firmy nie mogą pominąć, jest marketing wideo. Film stanowi idealne połączenie obrazów i słów. Klienci mogą łatwiej wyobrazić sobie produkty, ponieważ często uważają, że zdjęcia nie są wiarygodne. Ponadto oglądanie filmu jest szybsze i mniej męczące niż przewijanie długiego artykułu przedstawiającego sklep i jego produkty. Film powinien mieć wciągającą i intrygującą treść. Niektóre kluczowe punkty powinny dotyczyć funkcji produktów, sposobu ich użycia i dlaczego warto je kupić. 

7/ Ekspansja w branży

Zakupy online są teraz możliwe z dowolnymi produktami: świeżymi (warzywa, owoce), suplementami zdrowotnymi, artykułami niezbędnymi do domu (środki do prania, meble).  Kupujący lubią dostawać swoje zamówienie bezpośrednio pod drzwi. Nie muszą marnować czasu na podróż do sklepu, robienie zakupów i powrót. Mogą więcej czasu poświecić przyjemnościom dnia codziennego. Wszystko odbywa się teraz za jednym kliknięciem. Koniec z czekaniem w kolejce do kasy, przemierzaniem kilku sklepów tylko po chleb lub szukaniem miejsca parkingowego. Wszystkie te problemy znikają teraz z pomocą technologii. Korzyści z założenia sklepu online

8/ Wyszukiwanie głosowe

Polecenia głosowe mogą być nową funkcją wprowadzoną w Twojej witrynie. Oszczędza to czas, ponieważ konsumenci nie muszą lokalizować przycisku, a proces płatności można wykonać w ciągu kilku sekund.

Zakupy nigdy nie były tak szybkie i łatwe. 

9/ Wizualny handel

Dobre zdjęcia sprawiają, że zakupy online tworzą wrażenie chodzenia po sklepie. Wszystkie firmy dokładają wszelkich starań, aby wyświetlać obrazy wysokiej jakości. Niektórzy dodają również wizualizacje 360 ​​stopni. To kolejny nowy trend, aby produkty były jak najbardziej realistyczne. Budowanie wizerunku marki na Instagramie i Pintereście to również nowy nurt, ponieważ platformy te są popularne do udostępniania i publikowania zdjęć.

Filtr wyszukiwania powinien zawierać również obraz, aby ułatwić wyszukiwanie odpowiedniego produktu. 

PODSUMOWANIE

Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami eCommerce jest niezbędne, aby pozostać na rynku i zwiększyć zaangażowanie klientów. Stawiając na rozwój i inne kanały kontaktu z konsumentem sprawiasz, że Ty i twój produkt jesteście widoczni w sieci. 

Powrót