
Czy Ty i Twój biznes nadążacie za nowymi trendami w ecommerce??
W tej chwili najlepszą
strategią na rozwój jest inwestowanie w sklep internetowy. Aby zapewnić
klientom jak najlepsze wrażenia, sprzedawcy muszą wiedzieć, czego klienci
oczekują od ich sklepu w sieci.
Niżej możesz
przeczytać o kilku obecnie najważniejszych trendach w ecommerce.
1/ Płatność
bezgotówkowa
Płatności bezgotówkowe
to obecnie dominująca forma płatności, nie tylko w sieci. Użytkownicy otrzymują
co raz więcej aplikacji płatniczych, które łączą się bezpośrednio z kartą
kredytową i nie wymagają opłaty transakcyjnej. Konsumenci wolą płacić za zamówienie
online za pomocą konta bankowego lub aplikacji płatniczych. Jest to najlepsze
rozwiązanie, ponieważ klienci muszą jedynie odebrać paczkę od kuriera czy z
paczkomatu. Pomaga im to również uniknąć fizycznego kontaktu z innymi osobami i
zmniejszyć ryzyko zarażenia.
2/ Chatbot
Większość stron
internetowych oferuje funkcję czatu za pośrednictwem Facebook Messager. Obecnie
z Facebooka korzysta ok. 2,6 miliarda osób, co oznacza, że większość
użytkowników witryny posiada konto na Facebooku. Chatbot zapewnia kanał
komunikacji bezpośrednio na stronie internetowej, w którym konsumenci otrzymują
odpowiedź w odpowiednio krótkim czasie. Większość sklepów internetowych posiada
skrzynki mailowe lub inne platformy mediów społecznościowych, ale użytkownicy
mogą nie być w stanie znaleźć tych informacji i rzadko otrzymują natychmiastową
odpowiedź od firmy.
Chatbot umożliwia
bezpośrednią konwersację na stronie, a wszelkie wątpliwości kupujących zostają
szybko rozwiązane i gwarantuje to większe szanse na udane zakupy w twoim
sklepie.
3/ Integracja z
mediami społecznościowymi
W celu lepszego
rozwoju sprzedawcy potrzebują również konta na innych platformach
społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter… to jedne z
najpopularniejszych wyborów. Pojawienie się na różnych platformach pomaga
zwiększyć popularność i rozpoznawalność Twojej marki.
Media społecznościowe
oferują również usługi reklamowe dzięki czemu sklep może dotrzeć do większej
ilości klientów. Zbudowanie sklepu internetowego może być kosztowne, zwłaszcza
dla małych firm, więc stworzenie strony na Facebooku lub konta na Instagramie
wydaje się idealną opcją. Klienci mogą otrzymywać aktualizacje wydarzeń
promocyjnych i przeglądać produkty w sklepie. Wymiary zdjęć na Instagram i Facebook w 2021
4/ Ekologiczny
Co raz więcej osób
wybiera bardziej ekologiczny styl życia. Wzorce zakupowe wskazują na bardziej
świadomy wybór i zakup produktów przyjaznych dla środowiska. Zrównoważone marki
wykazują 5-6krotnie szybsze tempo rozwoju. Postaraj się tworzyć kampanie
pokazujące, że środowisko ma dla Ciebie znaczenie. Podczas wysyłki unikaj
pakowania w tworzywa sztuczne i postaw na materiały takie jak papier z
recyklingu czy tkaniny organiczne. Przejście na „bardziej zielony” wizerunek przyciągnie
konsumentów i ochroni środowisko w tym samym czasie.
5/ Personalizacja
Rozwój Twojego sklepu
to nie tylko jakość produktu, ale także obsługa konsumenta. Trudno jest
odpowiedzieć na wszystkie wiadomości klientów, zwłaszcza w sezonie sprzedaży,
dlatego sprzedawcy zazwyczaj udostępniają funkcję automatycznej wiadomości na
stronie. Chociaż pomaga to handlowcom zaoszczędzić czas i wysiłek, dobrze
jest, aby wysyłane wiadomości były jak najbardziej spersonalizowane. Klienci mogą
czuć się niekomfortowo, gdy wiadomości brzmią jak pisane przez
robota. Spróbuj dodać elementy, takie jak imię i nazwisko, aby Twoi konsumenci
widzieli w Twoim sklepie sposób myślenia zorientowany na klienta.
6/ Marketing wideo
Kolejnymi trendami w
handlu elektronicznym, których firmy nie mogą pominąć, jest marketing wideo. Film
stanowi idealne połączenie obrazów i słów. Klienci mogą łatwiej wyobrazić
sobie produkty, ponieważ często uważają, że zdjęcia nie są wiarygodne. Ponadto
oglądanie filmu jest szybsze i mniej męczące niż przewijanie długiego artykułu
przedstawiającego sklep i jego produkty. Film powinien mieć wciągającą i
intrygującą treść. Niektóre kluczowe punkty powinny dotyczyć funkcji
produktów, sposobu ich użycia i dlaczego warto je kupić.
7/ Ekspansja w branży
Zakupy online są teraz
możliwe z dowolnymi produktami: świeżymi (warzywa, owoce), suplementami
zdrowotnymi, artykułami niezbędnymi do domu (środki do prania, meble). Kupujący
lubią dostawać swoje zamówienie bezpośrednio pod drzwi. Nie muszą marnować
czasu na podróż do sklepu, robienie zakupów i powrót. Mogą więcej czasu
poświecić przyjemnościom dnia codziennego. Wszystko odbywa się teraz za
jednym kliknięciem. Koniec z czekaniem w kolejce do kasy, przemierzaniem kilku
sklepów tylko po chleb lub szukaniem miejsca parkingowego. Wszystkie te
problemy znikają teraz z pomocą technologii. Korzyści z założenia sklepu online
8/ Wyszukiwanie
głosowe
Polecenia głosowe mogą
być nową funkcją wprowadzoną w Twojej witrynie. Oszczędza to czas,
ponieważ konsumenci nie muszą lokalizować przycisku, a proces płatności można
wykonać w ciągu kilku sekund.
Zakupy nigdy nie były
tak szybkie i łatwe.
9/ Wizualny handel
Dobre zdjęcia
sprawiają, że zakupy online tworzą wrażenie chodzenia po
sklepie. Wszystkie firmy dokładają wszelkich starań, aby wyświetlać obrazy
wysokiej jakości. Niektórzy dodają również wizualizacje 360 stopni. To
kolejny nowy trend, aby produkty były jak najbardziej
realistyczne. Budowanie wizerunku marki na Instagramie i Pintereście to
również nowy nurt, ponieważ platformy te są popularne do udostępniania i
publikowania zdjęć.
Filtr wyszukiwania
powinien zawierać również obraz, aby ułatwić wyszukiwanie odpowiedniego
produktu.
PODSUMOWANIE
Bycie na bieżąco z
najnowszymi trendami eCommerce jest niezbędne, aby pozostać na rynku i
zwiększyć zaangażowanie klientów. Stawiając na rozwój i inne kanały
kontaktu z konsumentem sprawiasz, że Ty i twój produkt jesteście widoczni w
sieci.