Blog M2 IT SOLUTIONS

Czym jest dropshipping

Sklep e-commerce w modelu dropshipping – od czego zacząć?

Branża e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Właściciele sklepów prowadzących sprzedaż stacjonarną coraz częściej decydują się na uruchomienie własnej strony www. Witryny są zwykle zbudowane z użyciem pluginów Magento, WooCommerce lub PrestaShop. Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą i zastanawiasz się, od czego zacząć handel w internecie, to powinieneś zainteresować się dropshippingiem. E-sklepy działające w tym modelu akwizycji nie wymagają od Ciebie ponoszenia dużych kosztów początkowych. Działalność możesz prowadzić z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy Ci dostęp do sieci.

Czym różni się dropshipping od konwencjonalnej sprzedaży w internecie?

Tradycyjny schemat sprzedaży zakłada, że dystrybuujesz produkty gromadzone we własnym magazynie. Zajmujesz się również obsługą dostaw do klientów i przyjmowaniem zgłoszeń reklamacyjnych. Musisz więc najpierw zainwestować w kupno oferowanych artykułów. Konieczny będzie też wynajem powierzchni magazynowej oraz zatrudnienie pracowników do realizacji wysyłki towaru. Niezbędne jest także opracowanie skutecznej strategii marketingowej obejmującej płatne kampanie reklamowe oraz content marketing.

Dla początkującego przedsiębiorcy konwencjonalna sprzedaż w internecie to biznes wymagający poniesienia wysokich kosztów już na początku. Doskonałą alternatywą jest zatem sklep w modelu dropshipping. Nie poświęcasz wówczas czasu i pieniędzy na magazynowanie oraz wysyłkę produktów. Twój e-sklep jest zintegrowany z hurtownią poprzez import XML. Sprzedajesz towar, który realnie przechowuje i wysyła składnica hurtowa. Zajmujesz się jedynie obsługą klienta i zagadnieniami marketingowo-sprzedażowymi.

Na jakie pluginy zwrócić uwagę, otwierając sklep w modelu dropshippingu?

Strony sklepów internetowych w modelu dropshippingu wykorzystują specjalne pluginy. Najpopularniejsze z nich to WooCommerce, PrestaShop oraz Magento. Do ich konfiguracji możesz potrzebować wsparcia webdevelopera z doświadczeniem we wdrażaniu rozwiązań informatycznych dla e-commerce. Wtyczki umożliwiają łatwe zarządzanie sprzedażą z użyciem strony www. Pozwalają m.in. na dodawanie nowych produktów do e-sklepu wraz z opisami i zdjęciami, a także integrację z pośrednikami płatności elektronicznych.

WooCommerce – prosty wybór dla WordPressa

Jeżeli obsługa WordPressa nie jest Ci obca, to dobrym wyborem może okazać się popularny plugin WooCommerce. Jego udział w rynku e-commerce jest szacowany obecnie na ok. 30%.[1] To bardzo elastyczne rozwiązanie wyposażone w intuicyjny panel administracyjny. Skrypt jest darmowy, jednak za jego wdrożenie przez specjalistę możesz zapłacić kilka tys. zł. Współpracuje on z większością pośredników płatności internetowych i pozwala na stosowanie bezpiecznego szyfrowania SSL. Umożliwia także prowadzenie bloga i zintegrowanie wtyczek do działań SEO.

PrestaShop – wydajny i funkcjonalny skrypt dla e-commerce

Darmowe oprogramowanie PrestaShop to wydajny i funkcjonalny skrypt dla e-commerce. Jest on wykorzystywany zarówno przez sklepy internetowe, jak i firmy usługowe. Doskonale sprawdzi się również w przypadku Twojej działalności w dropshippingu. Stanowi bardziej rozbudowane rozwiązanie niż plugin WooCommerce do WordPressa. Jest wyposażony w moduły zapewniające funkcjonalności takie jak:

  • zaawansowane ustawienia SEO,
  • szczegółowe statystyki sprzedaży,
  • newsletter,
  • obsługę wielu języków.

E-sklep zbudowany z użyciem PrestaShop pozwala także na łatwy import XML, czyli plików przygotowanych przez hurtownie. Nie posiada zaimplementowanej możliwości prowadzenia firmowego bloga, lecz problem można łatwo rozwiązać, korzystając z dodatkowych wtyczek.

Magento – dobry wybór dla dużych sklepów internetowych

Trzecim skryptem, na który warto zwrócić uwagę, jest Magento. Stanowi on bardzo dobry wybór dla dużych sklepów internetowych. Idealnie sprawdzi się również w przypadku Twojego biznesu w dropshippingu. Zapewni Ci dostęp do najbardziej rozbudowanych modułów raportowania oraz wartościowych analiz sprzedaży. Dzięki przemyślanej architekturze możliwości rozszerzania jego funkcjonalności są nieograniczone. Za wadę można uznać wysokie wymagania w zakresie wydajności serwera hostingowego, co wpływa na koszty jego utrzymania.

Na co zwrócić uwagę wybierając hurtownię działającą w dropshippingu?

Wybór odpowiedniej hurtowni, z którą będziesz współpracować, jest równie ważny, co decyzja w kwestii oprogramowania dla Twojego sklepu w dropshippingu. Na rynku działają przedsiębiorstwa, które oferują produkty z praktycznie dowolnej kategorii, m.in. bieliznę, biżuterię, zabawki czy elektronikę użytkową. Na początku musisz zdecydować, jaki będzie zakres działalności e-sklepu. Rozważając współpracę z hurtownikiem, sprawdź, jak jest oceniany przez sprzedawców. Istotne są również prowizje, jakie będą pobierane od każdej transakcji.

Co to jest i na czym polega import XML z hurtowni?

Rozpoczynając swoją przygodę z dropshippingiem z pewnością spotkasz się z zagadnieniem importu XML z hurtowni. Proces ten polega na przesyłaniu do Twojego sklepu specjalnie przygotowanych plików zawierających pełny opis udostępnianych przez hurtownika produktów. Dzięki temu dodawanie towaru do platformy sprzedażowej odbywa się w pełni automatycznie. Nie wymaga praktycznie żadnej ingerencji ze strony webdevelopera. Zautomatyzowane są także aktualizacje cen i dostępności określonych pozycji produktowych.

Łatwy start w e-commerce, dzięki sprzedaży w dropshippingu!

Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż w dropshippingu to sposób łatwy i bezpieczny start w branży e-commerce. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą to ten model sprzedażowy umożliwi Ci uruchomienie własnego sklepu z użyciem pluginu Magento, WooCommerce lub PrestaShop bez ponoszenia dużych kosztów. Skorzystasz z usług hurtowni, która zajmie się magazynowaniem oraz wysyłką towarów w zamian za określoną prowizję. Ty natomiast będziesz mógł poświęcić czas na działania związane z marketingiem i obsługą klienta.

Powrót